Tel./fax: (22) 619 41 69

E-mail: p217@eduwarszawa.pl

Adres: ul. Karola Szymanowskiego 4A,
03-477 Warszawa

Podstawa programowa wychowania przedszkolnego

Realizowana jest z wykorzystaniem programów zatwierdzonych przez Ministerstwo Edukacji Narodowej. Nauczyciele w pracy z dziećmi realizują treści zawarte w programach:

  • „Kocham Przedszkole”

    Mirosławy Pleskot, Agnieszki Staszewskiej-Mieszek. WSiP

  • „Dziecięca matematyka. Program dla przedszkoli, klas zerowych placówek integracyjnych”

    Edyty Gruszczyk-Kolczyńskiej, Ewy Zielińskiej. WSiP

Treści zawarte w programach uwzględniają najnowsze tendencje pedagogiki przedszkolnej. Dzięki różnorodnym działaniom, dziecko otrzyma wsparcie w nabywaniu wiadomości, umiejętności i sprawności niezbędnych do prawidłowego kształtowania osobowości oraz funkcjonowania w środowisku.

Realizacja prezentowanych w programach treści kształcenia zapewni dziecku doskonałe przygotowanie do wymagań współczesności i edukacji w klasie pierwszej szkoły podstawowej.

Programy oraz zestawy kart pracy dla 4 i 5-latków wybierane są przez radę pedagogiczną i przyjmowane do realizacji na podstawie uchwał. Pozytywną opinię na temat wdrażanych programów wyraża także rada rodziców.

Własne programy przedszkola

„Otwarte drzwi. Adaptacja dzieci w przedszkolu” (od 2000 r.)

Zalety programu

  • Cykliczne spotkania z rówieśnikami i personelem przedszkola w towarzystwie rodziców złagodzą przekroczenie progu przedszkola, skracając okres adaptacji.
  • Spotkania uświadamiają rodzicom potrzeby emocjonalne dzieci.
  • Kontakty z przedszkolem obniżają lęk rodziców związany z koniecznością pozostawienia dziecka w przedszkolu i wzmacniają ich rolę.
  • Cykl spotkań integruje rodziców i pomaga w nawiązaniu relacji, której celem jest wzajemna współpraca.

„To nasze dzieci” – program współpracy z rodzicami (od 2004 r.)

Zalety programu

  • Stwarzanie dzieciom warunków do wszechstronnego rozwoju oraz zapewnienie bezpieczeństwa i edukacji na dobrym poziomie.
  • Rzetelny przekaz rodzicom informacji dotyczących postępów i ewentualnych niepowodzeń dziecka.
  • Zapewnienie rodzicom swobodnego dostępu do informacji dotyczących zasad funkcjonowania i kierunków rozwoju placówki.
  • Określenie form współpracy przedszkola z rodzicami.

„Pomocna dłoń” – program prozdrowotny (od 2006 r.)

Zalety programu

  • Ukierunkowanie dzieci na „inność” swoich kolegów (inność oznacza dzieci z alergią pokarmową).
  • Rozbudzenie świadomości potrzeb dzieci z alergią pokarmową wśród personelu placówki.
  • Współdziałanie rodziców, nauczycieli i pracowników obsługi w celu zapewnienia dzieciom prawidłowego rozwoju.
  • Promowanie zdrowego stylu życia.
  • Współpraca z organami samorządu i innymi instytucjami w zakresie pomocy dzieciom z alergią pokarmową.

Programy własne są zgodne z wymogami prawa. Posiadają pozytywną opinię rady pedagogicznej, rady rodziców oraz nauczyciela mianowanego wychowania przedszkolnego.

Dzięki monitorowaniu postępów i osiągnięć edukacyjnych dzieci, nauczycielki umiejętnie dokonują wyboru programu, w zależności od potrzeb, możliwości oraz charakteru zajęć. Programy podlegają bieżącej i końcowej ewaluacji. Zebrane informacje o warunkach, przebiegu i uzyskanych wynikach pozwalają kadrze pedagogicznej podjąć decyzję o jego dalszym stosowaniu.

We use cookies

Na naszej stronie internetowej używamy plików cookie. Niektóre z nich są niezbędne dla funkcjonowania strony, inne pomagają nam w ulepszaniu tej strony i doświadczeń użytkownika (Tracking Cookies). Możesz sam zdecydować, czy chcesz zezwolić na pliki cookie. Należy pamiętać, że w przypadku odrzucenia, nie wszystkie funkcje strony mogą być dostępne.