Tel./fax: (22) 619 41 69 E-mail:p217@eduwarszawa.pl Adres: ul. Karola Szymanowskiego 4A, 03-477 Warszawa
Projekty
Podstawa programowa
Podstawa programowa wychowania przedszkolnego realizowana jest z wykorzystaniem programów zatwierdzonych przez Ministerstwo Edukacji Narodowej. Nauczyciele w pracy z dziećmi realizują treści zawarte w programach:
„Dziecięca matematyka. Program dla przedszkoli, klas zerowych placówek integracyjnych” Edyty Gruszczyk-Kolczyńskiej, Ewy Zielińskiej. WSiP
Treści zawarte w programach uwzględniają najnowsze tendencje pedagogiki przedszkolnej
Dzięki różnorodnym działaniom, dziecko otrzyma wsparcie w nabywaniu wiadomości, umiejętności i sprawności niezbędnych do prawidłowego kształtowania osobowości oraz funkcjonowania w środowisku.
Realizacja prezentowanych w programach treści kształcenia zapewni dziecku doskonałe przygotowanie do wymagań współczesności i edukacji w klasie pierwszej szkoły podstawowej.
Programy oraz zestawy kart pracy dla 4 i 5-latków, wybierane są przez radę pedagogiczną i przyjmowane do realizacji na podstawie uchwał. Pozytywną opinię na temat wdrażanych programów wyraża także rada rodziców.
W przedszkolu realizowane są trzy własne programy:
„Otwarte drzwi. Adaptacja dzieci w przedszkolu” (od 2000 r.)
Zalety programu
Cykliczne spotkania z rówieśnikami i personelem przedszkola w towarzystwie rodziców złagodzą przekroczenie progu przedszkola, skracają okres adaptacji.
Spotkania uświadamiają rodzicom potrzeby emocjonalne dzieci.
Kontakty z przedszkolem obniżają lęk rodziców związany z koniecznością pozostawienia dziecka w przedszkolu i wzmacniają ich rolę.
Cykl spotkań integruje rodziców i pomaga w nawiązaniu relacji między sobą, której celem jest wzajemna współpraca.
„To nasze dzieci” – program współpracy z rodzicami, (od 2004 r.) - Program podkreśla potrzebę realizowania w pracy z dzieckiem idei podmiotowości, partnerstwa i współpracy z rodzicami.
Zalety programu
Stwarzanie dzieciom warunków do wszechstronnego rozwoju oraz zapewnienie bezpieczeństwa i edukacji na dobrym poziomie.
Rzetelny przekaz rodzicom informacji dotyczących postępów i ewentualnych niepowodzeń dziecka.
Zapewnienie rodzicom swobodnego dostępu do informacji dotyczących zasad funkcjonowania i kierunków rozwoju placówki.
Określenie form współpracy przedszkola z rodzicami.
„Pomocna dłoń” – program prozdrowotny, (od 2006 r.) - Program pozwala dzieciom z alergią pokarmową w pełni korzystać z edukacji przedszkolnej dając szansę rozwoju w zakresie intelektualnym, emocjonalnym i fizycznym.
Zalety programu
Ukierunkowanie dzieci na „inność” swoich kolegów (inność oznacza dzieci z alergią pokarmową).
Rozbudzenie świadomości potrzeb dzieci z alergią pokarmową wśród personelu placówki.
Współdziałanie rodziców, nauczycieli i pracowników obsługi w celu zapewnienia dzieciom prawidłowego rozwoju.
Promowanie zdrowego stylu życia.
Współpraca z organami samorządu i innymi instytucjami w zakresie pomocy dzieciom z alergią pokarmową.
Programy własne są zgodne z wymogami prawa. Posiadają pozytywną opinię rady pedagogicznej, rady rodziców oraz nauczyciela mianowanego wychowania przedszkolnego.
Dzięki monitorowaniu postępów i osiągnięć edukacyjnych dzieci, nauczycielki umiejętnie dokonują wyboru programu, w zależności od potrzeb, możliwości oraz charakteru zajęć. Programy podlegają bieżącej i końcowej ewaluacji. Zebrane informacje o warunkach, przebiegu i uzyskanych wynikach pozwalają kadrze pedagogicznej podjąć decyzję o jego dalszym stosowaniu.